حدیث پژوهی
شناسایی مدلول‌های تربیتی دعای بیست‌و پنجم صحیفة سجادیه برای کاربرد در طراحی برنامۀ درسی قصدشدة معارف اسلامی

حسن نجفی؛ مرتضی اکبرپور؛ محمدحسن محمدی

دوره 8، شماره 29 ، دی 1396، ، صفحه 133-161

https://doi.org/10.22054/ajsm.2019.20454.1287

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف شناسایی مدلول‌های تربیتی دعای بیست‌و پنجم صحیفة سجادیه و چگونگی کاربرد آن‌ها در برنامۀ درسی معارف اسلامی انجام شده‌است. روش پژوهش توصیفی‌ـ تحلیلی می‌باشد. برای گردآوری داده‌های لازم در نیل به اهداف پژوهش، متن و ترجمة دعای مذکور و نیز دیگر منابع تشریحی با استفاده از فرم‌های فیش‌برداری از منابع جمع‌آوری، و با ...  بیشتر

بررسی اسلوب دعایی در صحیفة سجادیه

مجتبی ترکاشوند؛ حمید رضا مرادی لقمان؛ اژدر شمخانی

دوره 8، شماره 27 ، تیر 1396، ، صفحه 145-177

https://doi.org/10.22054/ajsm.2017.9217

چکیده
  هدف از انجام این پژوهش، بررسی اسلوب ادبی در صحیفة سجادیه است. نزد اهل صناعت و فن، اسلوب عبارت است از طریقه‌ای که ترکیب‌ها بر طبق آن ساخته، یا قالبی که ترکیب‌ها در آن ریخته می‌شوند... پس هر فنی از سخن، اسلوب خاص خود و سبک‌های متفاوت دارد؛ روشی خاص که یک هنرمند از طریق آن، افکار، عواطف و انفعالات درونی خود را به دیگران منتقل می‌کند. چنان‌که ...  بیشتر