@article { author = {alavi mehr, hossain and یوسفی تازه کندی, عباس and سازجینی, مرتضی}, title = {Ayatollah Marefat’s Knowledge Criticized Distorted Accounts Facade}, journal = {Seraje Monir}, volume = {8}, number = {28}, pages = {35-63}, year = {2017}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2228-6616}, eissn = {2476-6070}, doi = {10.22054/ajsm.2019.19689.1273}, abstract = {The most important document claims distort the Koran, a collection of scattered dream that has been collected from  The most important document proposed by those who claim that the Quran has been distorted is a collection of scattered narrations collected from various documents. The use of an accurate and comprehensive method on the part of the scribes is very important. He argued against the criticism of distortion in three stages: In the first stage, Ayatollah Khomeini examines the source of the narrations. He believes that many of these narrations lack credibility, and that many of them have been reported from unknown and suspicious sources. The second stage has to do with the investigation of the documents supporting the claims of distortion. At this stage, Ayatollah Khomeini criticizes these narrations using brief and explanatory methods. The third stage involves criticizing the content of the remaining accounts.}, keywords = {Qur'an,Ayatollah Mu'rfat,Narrative of the Distortion}, title_fa = {روش آیت‌الله معرفت در نقد روایات تحریف‌نما}, abstract_fa = {مهم‌ترین مستند مدعیان تحریف قرآن، مجموعه‌ای از روایات پراکنده است که از مدارک مختلف گردآوری شده‌است. در ردّ این گونه روایات، دانشمندان اسلامی روش‌های مختلفی را به‌کار برده‌اند، ولی بیشتر این روش‌ها جامعیت لازم را ندارند و یا حتی برخی از روش‌هایی که از سوی اهل تسنن به‌کار گرفته شده، خود منجر به شبهة تحریف قرآن شده‌است. از این رو، به‌کارگیری روشی صحیح و جامع در این امر از سوی علمای دین ضرورت دوچندان دارد. آیت‌الله معرفت از دانشمندان معاصری است که در ردّ این گونه روایات روش جامعی را اتخاذ کرده‌اند. روش ایشان در نقد و توجیه روایات تحریف‌نما سه مرحله‌ای است. در مرحلة اول آیت‌الله معرفت به منابع روایات توجه دارند. ایشان بیشتر مدارک روایات ادعایی را بی‌اعتبار می‌دانند و عنوان می‌کنند که بسیاری از آن‌ها رساله‌هایی هستند که صاحبان آن‌ها مجهول و مجعول هستند. مرحلة دوم توجه به سند روایات ادعایی است. در این مرحله، آیت‌الله معرفت به دو شیوة اجمالی و تفصیلی به نقد روایات تحریف‌نما مبادرت می‌ورزند و در مرحلة سوم به نقد محتوایی روایات باقی‌مانده می‌پردازند.}, keywords_fa = {قرآن,آیت‌الله معرفت,روایات تحریف‌نما}, url = {https://ajsm.atu.ac.ir/article_9761.html}, eprint = {https://ajsm.atu.ac.ir/article_9761_98fe0b723cb45fcfa25b8b79d82cb7b2.pdf} }