قرآن کریم.
آملی، سید حیدر. (1414). تفسیر المحیط الاعظم و البحر الخضم فی تأویل کتاب الله العزیز المحکم. تحقیق محسن موسوی. تهران: موسسه الطباعه و النشر وزارت الثقافه و الارشاد الاسلامی.
ابن رشد، محمدبن احمد. (1987). الکشف عن مناهج الادله فی عقائد الملّه. بیروت: مکتبه التربیه للطباعه و النشر و التوزیع.
_______________. (۱۹۸۷). فصل المقال فیما بین الحکمه و الشریعه من الاتصال. بیروت: مکتبه التربیه للطباعه و النشر و التوزیع.
_______________. (۱۹۹۴). ما بعد الطبیعه. بیروت: دارالفکر.
_______________. (۱۹۹۸). تهافة التهافت. مقدمه محمدعابد الجابری. بیروت: مرکزدراسات الوحده العربیه.
ابن عربى، محمد بن على. (1422). تفسیر ابن عربى (تأویلات عبد الرزاق). ج 2. بیروت: دار إحیاء التراث العربی.
______________. (بیتا). الفتوحات المکیه(دوره چهار جلدی). بیروت: دار صادر.
______________. (۱۹۴۶). فصوص الحکم. قاهره: دار احیاء الکتب العربیه.
______________. (۲۰۰۱). القسم الالهی بالاسم الربانی. تحقیق محمد عمر الحاجی. بیروت: دارالحافظ.
_____________. (۱۳۹۸). فصوص الحکم. ترجمه و شرح محمدعلی ضیاء موحد. چاپ پنجم. تهران: کارنامه.
_____________. (۱۳۹۱). دفتر دانایی. ترجمۀ سعید رحیمیان. چاپ اول. تهران: نگاه معاصر.
ابن فارس، احمد بن فارس. (1404هـ). معجم مقاییس اللغه. ج6. چاپ اول. قم: مکتب الاعلام الاسلامی.
ابوزید، نصرحامد. (1385). چنین گفت ابن عربی. ترجمه احسان موسوی خلخالی. چاپ اول. تهران: نیلوفر.
ایازی، سید محمد علی. (1414). المفسرون حیاتهم و منهجهم. تهران: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی(سازمان چاپ و انتشارات).
بخشنده بالی، عباس. (1397). «ﺗﺄﺛﻴﺮ ﻓﻠﺴﻔﻰ اﺑﻦ ﺳﻴﻨﺎ و اﺑﻦ رﺷﺪ ﺑﺮ اﺑﻦ ﻣﻴﻤﻮن؛ ﺑﺎ ﺗﺄﻛﻴﺪ ﺑﺮ ﻧﻘﺶ ﻋﻘﻞ در ﻓﻬﻢ ﻣﺘﻮن دینی». مجله عقل و دین. شماره نوزدهم.
حتى، فیلیپ خلیل. (1366). تاریخ عرب. ترجمه ابوالقاسم پاینده. چ دوم. تهران: آگاه.
حلبی، علی اصغر. (1377). مبانی عرفان و احوال عارفان ایرانی. چاپ دوم. تهران: زوار.
خواجوی، محمد. (1386). ترجمه فتوحات مکیه. تهران: انتشارات مولی.
دبور، تی جی. (1376). تاریخ فلسفه در اسلام. ترجمه عباس شوقی. تهران: طرح نو.
زبیدى، محمد بن محمد مرتضی. (1414هـ). تاج العروس من جواهر القاموس. ج20. چاپ اول. بیروت: دار الفکر.
سعیدی روشن، محمد باقر. (1389). آسیبشناسی جریانهای تفسیری. قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
طباطبایی، محمد حسین. (1360). شیعه در اسلام. چاپ هشتم. قم: حکمت.
طریحى، فخر الدین بن محمد. (1375ش). مجمع البحرین. ج6. چاپ سوم. تهران: مرتضوی.
عفیفی، ابوالعلا. (1380). شرحی بر فصوص الحکم. ترجمه نصرالله حکمت. چاپ اول. تهران: الهام.
الفاخوری، حنا و خلیل الجر. (1373). تاریخ فلسفه در جهان اسلام. ترجمه عبدالمجید آیتی. چاپ چهارم. تهران: شرکت انتشارات علمی و فرهنگی.
فراهیدی، خلیل بن احمد. (1414ه.ق). ترتیب کتاب العین. تحقیق مهدی مخزومی و ابراهیم السامرایی. تصحیح أسعد الطیب. قم: انتشارات اسوه.
کاکایی، قاسم. (1382). وحدت وجود به روایت ابن عربی و مایستر اکهارت. تهران: انتشارات هرمس.
محمود الغراب، محمود. (1388). رحمة من الرحمن فی تفسیر و اشارات القرآن من کلام محی الدین ابن العربی. ج1و2و3و4، قم: انتشارات آیت اشراق.
نصر، سید حسین. (1354). سه حکیم مسلمان. ترجمه احمد آرام. تهران: شرکت سهامی کتابهای جیبی.
نصری، عبدالله و همکاران. (1379). حدیث اندیشه. تهران: سروش.
Aquinas, Thomas. (1975), Summa Contra Gentiles. London: university of Notre Dame Press.