قرآن کریم.
آلن، گراهام. (1385). بینامتنیّت. ترجمة پیام یزدانجو. چ 1. تهران: نشر مرکز.
ابن أبیالحدید، عبدالحمیدبن هبةالله. (1407ق.). شرح نهجالبلاغه. تحقیق: محمّد ابوالفضل ابراهیم. بیروت: دار الجیل.
ابندرید، محمّدبن حسن. (1988م.). جمهرةاللّغة. بیروت: دار العلم للملایین.
ابنعاشور، محمّدبن طاهر. (بیتا). التّحریر و التّنویر. بیجا: بینا.
ابنمنظور، محمّدبن مکرم. (1414ق.). لسانالعرب.ط 3. بیروت: دار صادر.
استرآبادی، رضیالدّین محمّد. (1402ق.). شرح شافیّة ابنالحاجب. تحقیق محمّد نورالحسن و آخرین. بیروت: دار الکتب العلمیّة.
تهرانی، مجتبی. (1391). شرحی کوتاه بر خطبة حضرت زهرا علیهاالسّلام. تهران: مؤسّسة فرهنگی پژوهشی مصابیح الهدی.
جمعه، حسین. (2002م.). فی جمالیة کلمة: دراسة جمالیة بلاغیة نقدیة. دمشق: منشورات اتّحاد الکتاب العرب.
جوادی آملی، عبدالله. (1393). فاطمه علیهاالسّلام اسوة بشر. قم: مرکز نشر اسراء.
ـــــــــــــــــــ . (1389). تفسیر تسنیم. چ.2. قم: اسراء.
حسینی زنجانی، عزّالدین. (1390). شرح خطبة حضرت زهراء علیها السلام. قم: بوستان کتاب.
ـــــــــــــــــــــــــــــــ . (1388). حکمت فاطمی. قم: نشر بوستان کتاب.
خالقیان، امّالبنین. (1385). نقد و بررسی جلوههای ادبی و موسیقایی جزء سیاُم در قرآن در چهار ترجمة فارسی. پایاننامه کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث. تهران: دانشگاه الزهرا(س). دانشکدة زبانها و ادبیّات.
خطیب، عبداللّطیف محمّد. (1424ق.). المستقصی فی علم التّصریف. کویت: مکتبة دار العروبة.
زبیدی، محمّدبن محمّد. (1414ق.). تاجالعروس من جواهر القاموس. تحقیق علی شیری. چ 1. بیروت: دارالفکر.
زمخشری، جارالله محمود. (1407ق.). الکشّاف عن حقائق غوامض التّنزیل. بیروت: دار الکتاب العربی.
راغب اصفهانی، حسینبن محمّد. (1412ق.). مفردات ألفاظ القرآن. ط 2. بیروت: دار القلم.
راغب، عبدالسّلام احمد. (1387). کارکرد تصویر هنری در قرآن کریم. تهران: انتشارات سخن.
رفیعی، رضا. (1385). فاطمه، سیّدة نساءالعالمین. قم: بوستان دانش.
روشنفکر، کبری و فاطمه اکبریزاده. (1390). «تحلیل گفتمان انتقادی خطبة فدک حضرت زهرا(س)». منهاج. تهران. س 7. ش 12. صص125ـ 145
السّامرائی، فاضل صالح. (1428ق.). معانی الأبنیّة فی العربیّة. عمّان: دارعماد.
ــــــــــــــــــــــــــــ . (بیتا). التّعبیر القرآنی. بیجا: بینا.
سعیدیروشن، محمّدباقر. (1388). آشنایی با علوم قرآن. قم: جامعة المصطفی العالمیّة.
ــــــــــــــــــــــــــــــ . (1389). زبان قرآن و مسائل آن. قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
سیوطی، جلالالدّین. (1421ق.). الإتقان فی علوم القرآن. بیروت: دار الکتاب العربی.
شریف الرّضی. محمّدبن حسین. (1407ق.). تلخیصالبیان فی مجازات القرآن. بیروت: دارالأضواء.
شبّر، عبدالله. (1428ق.). کشفالمحجّة فی شرح خطبةاللّمّة؛ شرح خطبة فاطمة الزّهراء علیهاالسّلام.تحقیق علی الأسدی. ط 1. قم: نشر باقیّات.
ـــــــــــــ . (1412ق.). تفسیر القرآن الکریم. بیروت: دار البلاغة للطّباعة والنّشر.
صفایی حائری، علی. (1386). روزهای فاطمه علیهاالسّلام: شرحی بر خطبة فدک حضرت زهرا(س). قم: لیلةالقدر.
طباطبائی، سیّد محمّدحسین. (1417ق.). المیزان فی تفسیر القرآن.قم: دفتر انتشارات اسلامی جامعة مدرّسین حوزة علمیّة قم.
طبرسی، فضلبن حسن. (1372). مجمعالبیان فی تفسیر القرآن.ط 3. تهران: انتشارات ناصرخسرو.
طبرسی، احمدبن علی. (1403ق.). الإحتجاج علی أهل اللّجاج. تحقیق محمّدباقر خرسان. مشهد: نشر مرتضی.
طبری، محمّدبن جریر. (1412ق.). جامعالبیان فی تفسیر القرآن. بیروت: دارالمعرفة.
طوسی، محمّدبن حسن. (بیتا). التّبیان فی تفسیر القرآن. بیروت: دار احیاء التراث العربی.
عبّاسزاده، حمید. (1389). «اقتباس قرآنی در نهجالبلاغه». مطالعات تفسیری. س 1. ش 1. صص 38ـ 55.
فتّاحیزاده، فتحیّه. (1387). «بررسی حکمت اختلاف فعلی در آیات متشابه لفظی». تحقیقات علوم قرآن و حدیث. س 5. ش 1.صص 111ـ 130.
فتحالهی، ابراهیم و ابراهیم کاملی. (1394). «فرآیند اقناع در قرآن کریم». فصلنامة علمی ـ پژوهشی تحقیقات علوم قرآن و حدیث. س 12. ش 1. صص 75ـ 99.
فراهیدی، خلیلبن احمد. (1409ق.). کتاب العین. ط 2. قم: نشر هجرت.
فهیمیتبار، حمیدرضا. (1392). «بررسی تطبیقی روایت لا نورث ما ترکنا صدقه از منظر فریقین». دوفصلنامة علمی ـ پژوهشی حدیثپژوهی. س 5. ش 10. صص 35ـ 56.
قائمینیا، علیرضا. (1393). بیولوژی نص. چ 2. تهران: سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشة اسلامی.
قرائتی، محسن. (1383). تفسیر نور. تهران: مرکز فرهنگی درسهایی از قرآن.
قرشی، علیاکبر. (1377). أحسن الحدیث. چ 3. تهران: بنیاد بعثت.
کواز، محمّدکریم. (1378ق.). سبکشناسی اعجاز بلاغی قرآن. ترجمة حسین سیّدی. تهران: نشر سخن.
مباشری، محبوبه. (1387). «نحله کوثر؛ جستاری در باب وجوه بلاغی خطبة فدک». پژوهشهای اسلامی. کرمان. س 2. ش 4. صص 163ـ 191.
مسبوق، سیّد مهدی و حسین بیات. (1391). «بینامتنی قرآنی در اشعار احمد شوقی». نقد ادب معاصر عربی یزد. س 2. ش 2. صص25ـ 49.
مصطفوی، حسن. (1430ق.). التّحقیق فی کلمات القرآن الکریم.ط 3. بیروت: دار الکتب العلمیّة.
مصباحیزدی، محمّدتقی. (1392). رساترین دادخواهی و روشنگری. قم: انتشارات مؤسّسة آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره).
مظفّر، محمّدرضا. (1370). اصول الفقه. قم: دفتر تبلیغات اسلامی حوزة علمیّة قم.
معرفت، محمّدهادی. (1415ق.). التّمهید فی علوم القرآن. قم: مؤسّسة النّشر الإسلامی.
مکاریک، ایرناریما. (1384). دانشنامة نظریّههای ادبی معاصر. ترجمة مهران مهاجر و محمّد نبوی. چ 1. تهران: نشر آگه.
مکارم شیرازی، ناصر و دیگران. (1374). تفسیر نمونه.تهران: دار الکتب الإسلامیّة.
منتظری، حسینعلی. (1374). خطبة حضرت زهراء(س).چ 2. قم: دفتر نشر آیتالله منتظری.
ناهم، احمد. (2004م.). التّناص فی شعر الروّاد دراسة. ط 1. بغداد: دار الشّؤون الثّقافیّة العامة.
واحدی، علیبن احمد. (1411ق.). اسباب نزول القرآن. بیروت: دار الکتب العلمیّة.
وعدالله، لیدیا. (2005م.). التناص المعرفی فی شعر عزّالدین المناصرة. عمّان: دار مجد لاوی للنّشر والتّوزیع.
هاشمی، احمد. (1387). ترجمه و شرح جواهر البلاغة. ترجمة حسن عرفان. قم: نشر بلاغت.