اصول مخاطب‌شناسی از دیدگاه امام علی(ع)در نهج‌البلاغه

منیره فرضی شوب؛ فرشته فرضی شوب؛ زهره شاه قاسمی

دوره 5، شماره 16 ، مهر 1393، ، صفحه 67-86

https://doi.org/10.22054/ajsm.2014.1329

چکیده
  چکیده ارتباط میان انسان‌ها سنگ بنای جامعة انسانی است و هر ارتباطی حدّاقل از سه مؤلّفة متکلّم (ارسال‌کنندة پیام)، پیام (متن/ کلام)، مخاطب (دریافت‌کنندة پیام) تشکیل می‌شود. هدف از برقراری ارتباط نیز نقل و انتقال پیام است. هر متکلّم برای اینکه پیام خود را به بهترین شکل به مخاطب ارایه کند، نیازمند آن است که اطّلاعاتی در مورد مخاطب داشته ...  بیشتر