بررسی و نقد شیوة تدبّر سوره‌محور

روح الله محمدعلی نژاد عمران؛ حمید نصرتی؛ فرزاد دهقانی

دوره 11، شماره 38 ، فروردین 1399، ، صفحه 7-29

http://dx.doi.org/10.22054/ajsm.2021.57375.1658

چکیده
  کلیدهای فهم قرآن کریم، بسیار هستند و هر شخص با توجه به درک خود و سطح دانشی که دارد، به نحوی می‌تواند از این دریای بیکران استفاده کند. این کتاب الهی از عموم مردم خواسته به هر شکلی که می‌توانند، قرآن را فهمیده و در زندگی خود پیاده کنند. تفکّر، تعقّل، تفقّه و... . یکی از راه‌های فهم قرآن کریم، تدبّر در آن است که در عصر حاضر با استقبال چشمگیر ...  بیشتر

تدبّر در فهم قرآن

روح الله محمد علی نژاد عمران

دوره 6، شماره 20 ، مهر 1394، ، صفحه 149-173

http://dx.doi.org/10.22054/ajsm.2015.4547

چکیده
  چکیده مراد از مکتب تدبّر، سامانه‌ای فکری برخوردار از مبانی، اصول و روش است که با دریافت چینش حکیمانة آیات و کشف غرض واحد سوره، در برابر آنچه قرآن را مجموعه‌ای از عبارات پراکنده و ناهماهنگ می‌نمایاند، آن را مجموعه‌ای هماهنگ و منسجم دانسته، بر رفع موانع برقراری ارتباط با آیات اهتمام دارد. رویکرد و محتوای مهمّ مکتب تدبّر، ضرورت تحقیق ...  بیشتر